SKRIVET: 2011-05-04, kl 16:36:10 | PUBLICERAT I: Dagens bästa

Inte tokigt alls :D



Valborg tog vi det väldigt lugnt då det kändes som att det bara vart kaka på kaka då påsken nyss hade varit. Så vi grillade lite och gick iväg på majbrasan med mamma, även Emil dök upp så efter en stund så gick vi hem och såg lite film... söndagen spenderades ute hos pappa, testade även på att fiska lite utan lycka då det bara vart i ca 20 minuter för att jag höll på att frysa ihjäl :P Vad hände med sommar värmen ?!

Sov otroligt dåligt natten mot måndag vart ynka 3,5 timme bara så Måndag morgon var man ju måttligt pigg... och att vi då skulle ut på ”tips runda” gjorde ju saken inte bättre. Men jag, Sophie och Lena parade ihop oss och sprang iväg. Det var sagt att två st skulle vinna priser, väldigt fina priser dessutom! Jag som aldrig någonsin vinner kände ju inte något speciellt stort intresse över vad det var för pris, men när vi var tillbaka på skolan och hade rättat klart så kommer det fram att Sophie hade två fel och jag hade tre så vart ju rätt överraskad, vart ju betydligt mer intresserad av priset nu ska jag ju bara säga :) och helt fel var det ju inte att få höra att nu den 16/5 så ska tre VM kockar komma tills Umeå + då en massa kockar runt om i Västerbotten. Dom ska väl hålla lite föredrag vissa upp lite nya grejer och så laga lite mat och vi ska få vara med!! Känns helt underbart, dock lite stressad över att göra bort mig eller liknande :P Kan ju säga att det vart en hel del sura miner när läraren sa vad vi skulle få haha så kan det vara, ibland så vinner man och ibland förlorar man! Och det var ju en jäkla tur att jag var en utav dom som vann :D Dagen var helt klart räddad.

 

Idag har jag rensat i förrådet, VARFÖR i hela friden sparar man på allt skit?? jaa jag kommer säkert använda dom där ljuslyktorna med Kina tecken på som jag köpte när jag var 15 ?! och Vilda kommer säkert använda dom där vinterskorna som är heelt slut och är i stl 16?! Inte ens om jag fick ett till barn skulle jag använda dom.. och NEJ Märta du kommer aldrig någonsin att komma i dom där jeansen från det att du var 13! spelar ingen roll hur mycket du svälter dig då du aldrig kommer ha dom höfterna du hade då igen!! så kan ju säga att det kastades en hel del, det andra åkte ner i påsar och ska skänkas bort. Så nu går det nästan att gå in i förrådet, bortsett från en jätte, tjock tv som tar upp en massa plats. :D Ska strax hämta Vilden för att åka iväg på Maxi och handla, har ju för en gång skulle skrivit en matlista för 14 dagar som ska handlas för :) duktiga jag!

 

Ha en bra kväll :)

 

 


eriika

jäjj :)



PUBLICERAT: 2011-05-04, 19:03:43 | URL: http://headtrips.blogg.se/
eriika

haha ja har vilda alla tillbehör så kanske jag kan fixa det :P



jag köpte först http://biltema.se/sv/Fritid/Lek-och-hobby/Kreativt/Parlhink-15000-st/ då får man med 3 stycken vanliga pärlplattor oxå, sen köpte jag till massa andra färger från barnens hus och konstnärsshoppen eller vad de heter :)



PUBLICERAT: 2011-05-06, 13:06:44 | URL: http://headtrips.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: