SKRIVET: 2011-04-29, kl 11:25:27 | PUBLICERAT I: DummaJävlaIdioter

Jävla idioter!

 

Jag blir så trött, vi har ju ”semester” 2 veckor i sommar dock är restaurangen stängd i fyra veckor. Så det är vecka 28 och 29 som vi är lediga dock är det stängt här v 27,28,29 och 30 samma veckor som Vildas dagis är stängt. Jag har fått lov att ta extra ledigt så jag kan vara ledig dom två extra veckorna som Vilda är ledig så hon ska slippa snurra runt för att först gå på sitt vanliga dagis till att måsta åka upp till Hedlunda eller vart sommar dagis ligger, i en vecka sen vara ledig två veckor för att än en gång pendla upp till sommar dagiset och sen tillbaka på sitt vanliga dagis, ungen är ju faktisk bara 4 år. Så jag hade i alla fall fått ett okej från skolan, arbetsförmedlingen m.m. för att få vara ledig dom här fyra veckorna. Men nu har det börjats knorra från dom riktigt ”cheferna” för den här jävla utbildningen! Som anser att vi inte alls får vara lediga.. jaha??? :O och vad ska vi nu göra för intressanta saker dom här veckorna som vi inte har någon servering?! Joo vi ska ju göra så lärorika saker som att fiska och plocka blåbär, lingon och jordgubbar, ja helt enkelt allt skit dom kan hitta på som kan få två veckor att gå snabbare. Så Vilda ska helt enkelt måsta åka fram och tillbaka och knappt vara ledig för att jag måste ut i skogen och jaga bär… känner mig väldigt jävla förbannad då jag har blivit lova det här och det är ju inte som att jag sitter på en hög med pengar heller så jag kan inte bara vara ”ledig” utan att få in några pengar… just nu känner jag bara för att gå och byta om och gå härifrån… visst kan folk göra misstag med det ska inte behöva gå ut över barnen då får dom fan ta och lösa det. Det är ju inte som att utbildningen är speciellt bra heller för den delen, har tänkt sluta ett antal gånger men då är det ju det där jävla kock betyget i slutet som lockar, det är ju bara därför jag är här… jag är riktigt jävla frustrerad… ska ta och ringa upp arbetsförmedlingen och höra vad hon säger…

 

 

 

 


Jennie

Men så jävla irriterande. Kan dom inte ha överseende me att du har barn?! Så idiotiskt..förstår din frustration..

Om de krävs blåbär så säg att du kan plocka 5 liter så dom ser att du gjort nåt iaf då..men att du SKA få va ledig..kram kram..



PUBLICERAT: 2011-04-29, 15:59:24 | URL: http://frokenstens.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: