SKRIVET: 2010-03-08, kl 19:10:13 | PUBLICERAT I: Dagens

Bakning... igen :P

Tror jag har kommit in i en bak ”period” igen, håller just nu på med en Pavlova :D Tänkte mig dock inte riktigt för då jag ser efter jag slängt in marängen i ugnen att den ska vara där i 1 ½ tim :P

Men gott äre… :)

Kastar in en stulen bild :)


"Min systers Recept"

4 äggvitor

2 1/2 dl socker


vispa äggvitorna i en ren och torr bunke tills om formar toppar, dvs tills du kan vända skålen och dom rinner inte ut. Tillsätt sockret ca 1 msk åt gången och vispa länge, allt som allt skall du nog vispa i 15 min.


Sedan häller du ut maräng smeten på ett bakplåtspapper i en rund form ca 20 cm i diameter. dutta lite med slickepotten, när du är klar för att forma så att den blir toppig lite var stans. Du skall se till att den är lite skålig i mitten så att du har någonstans att hälla fyllningen. grädda i 120 grader längst ner i ugnen 1 1/2 timme.


Fyllning, jag köper kokmarsan och kokar en sats och smaksätter med riven citron. Låt marsanen svalna innan du häller i den så inte marängen går sönder. garnera med massor av frukt och bär, hallon, blåbär, kivi, passionsfrukt, granatäpple ja vad du vill helt enkelt.


eriika

jag tänker inte ens lämna en kommentar. ELLERRRR.



PUBLICERAT: 2010-03-09, 20:53:52 | URL: http://headtrips.blogg.se/
Therese

men hörrö, jag fattar noll av det på skv.se, på mig står det summa slutlig skatt 12998kr och på mange ca 56300, vart står det vad man ska få tillbaka?



PUBLICERAT: 2010-03-10, 15:51:09 | URL: http://tezzybump.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: