SKRIVET: 2009-10-26, kl 19:26:38 | PUBLICERAT I: I mitt huvud

Vad vill jag.....

 

Hmm funderar och funderar... Jag håller ju på att plugga upp mina betyg just nu.. men vad ska jag göra sen då? Hm funderar på socionom utbildningen vill dock inte jobba på sociala utan mer försöka hjälpa ungdomar med drog/alkohol problem tex behandlingshem.

 

Men jag trivs så bra på mitt jobb i restaurangen och jag älskar när det är jag som ska ha hand om maten m.m älskar ju att laga mat. Så nu har kock kommit upp på listan över vad jag vill bli när jag blir stor :)

 

Dock är det ju många nackdelar med båda två då det oftast är rätt dålig lön med dåliga arbetstider och som kock är det ju verkligen upp med tuppen nästan och som tex behandlings assistent kan det ju vara mycket nätter som ska jobbas... Men är det inte meningen att man ska göra det man brinner för? Är det inte meningen att vi ska göra saker som får oss att må bra? Sen behöver man ett gymnasiet för att få utbilda sig till något utav det?? Hm jag tror inte det...

 

Så vad gör jag på en gymnasial utbildning? Jag vet att jag vill utbilda mig och som det är just nu så är det ju en perfekt period att göra det. Kanske på tiden att snacka med min syo-konsulent när skolan börjar igen.


Och få någon ordning vad jag ska göra........


eriika

åh tack för tipset! ja ska prova knäckebrööö oxå :)

det är inte så jättefarligt nu. va värre imorse, men ha inte tagit tabletten än heller, blir väl värre då igen :S



PUBLICERAT: 2009-10-27, 09:15:07 | URL: http://headtrips.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: