SKRIVET: 2011-08-29, kl 20:17:38 | PUBLICERAT I: VildarN

Hon lär sig…


Hur hon ska hantera sin mamma när hon är helt sönderstressad av att vakna 06.45 på morgonen och ska vara i skolan 45 min senare…

 

Jag sliter ur ett par mjukisbyxor och en tröja till Vilda och ber henne snällt men otroligt stressat att ta på sig kläderna, för vi måste skyyyyynda oss nu!

 

Vilda drar ut sin gröna mest somriga klänning och stirrar lite tjurigt på mig och säger MAMMA kolla ut genom fönstret! Det är fiiiiint väder ute idag. Jag VIIILL ha klänning idag!

 

Jag ” troligen med något vilt i blicken” säger Snääälla Vilda det är inte speciellt varmt ute så ta bara på dig kläderna jag tog fram, och snubblar vidare med halvöppna trasiga ögon in i badrummet kollar mig i spegeln och tänker hur i helvete ska jag få ordning på det här!

 

Efter en stund kommer Vilda in i badrummet ”MED den gröna somriga klänningen släpande efter henne” kollar otroligt tjurigt på mig, fröken stampar till och med foten i golvet och säger tjurigt igen JAG viill ha klänningen…

 

Jag suckar och säger åt henne att jag verkligen inte kan komma försent i veckan och att hon nu bara går och klär på sig om hon ska få gå på dagis. Ungen stampar ut ur badrummet och in i sitt rum. Jag ber till alla gudar jag någonsin hört om att hon nu snäääällla ska klä på sig så jag bara hinner kleta maskaran klart över halva ansiktet kanske hinna leta rätt på rougen så jag inte ser halvdöd ut när jag kommer in flämtande på dagis.

 

När jag kletat maskaran klart och äntligen hittat rougen som låg där INGEN skulle leta ” kanske ska börja använda en utav mina 10 sminkväskor för att spara tid på morgonen!?! ” så kommer tjurlisa in i badrummet dock så har tjurigheten som visar sig över munnen försvunnit och det är en mer räv listig Vilda som kollar upp på mig och säger…

 

MAMMAAA om jag klär på mig!! Kan jag få en bulle dååå???

 

Och en helt trasig, sönderstressad, nyvaken, nerkletat av maskara i hela ansiktet mamma svarar…

 

JA ÄLSKLING DET FÅR DU!

 

Det är helt klart så man hanterar sin fyraåring perfekt :D




Min Prinsessa <3


Jennie

Haha underbart! ;)



PUBLICERAT: 2011-08-29, 22:23:17 | URL: http://frokenstens.blogg.se/
Sara - Ensamstående mamma

Jag fick den av mamma, när dom var less på dom.. Det är egentligen ens hallmöbel, men jag använder den som tv-bänk. Kan fråga henne vart hon har köpt den :)



PUBLICERAT: 2011-08-31, 18:22:39 | URL: http://dolphin.blogg.se/
Therese

SV: funderar faktiskt på att sälja den på tradera ;)



PUBLICERAT: 2011-09-06, 08:48:37 | URL: http://tezzybump.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: