SKRIVET: 2010-10-14, kl 11:03:55 | PUBLICERAT I: VildarN

Min lilla Bulten...

Har ju för en tid sen kommit in i fyraårs krisen… min lilla pussgurka…. Så hon har det ju inte så lätt ibland då humöret börjar koka.. och det är ju mig hon testar mest för att se vart gränsen går…


För några dagar sen satt hon på vardagsrumsbordet när jag kom ut från toa, jag sa åt henne att kliva ner därifrån.. fick säga det flera gånger innan hon ens tog någon hänsyn över att jag ens pratade med henne… då klämmer hon ur sig i rätt tjurig ton… JAG GÖR FAKTISKT SOM JAG VILL!!  Jag vart rätt förvånad men ungen åkte ner från bordet! Eller när man t.ex. ska hämta henne från dagis och när hon ser en stampar med foten och ser argt på mig, så man nästan bara vill gå hem igen.. som tur är händer det inte så ofta. Hon håller på att göra mig tokig när hon ignorerar mig när jag försöker prata med henne när hon gör saker som hon inte borde och ibland bara allmänt…

 

Men hon kan även vara väldigt roande med sin fyraårs kris… som t.ex. när jag ska lägga henne en kväll och hon säger något som inte är så snällt kommer inte ihåg va det var :p Men i alla fall så förklarar jag för henne att det inte är snällt att säga/göra så… och när jag kommer ut och sätter mig i soffan så hör jag henne…. Men sin tjuriga ton igen… JAG SKA BERÄTTA DET HÄR FÖR DANNE!... då var jag nästan tvungen att gå in på toa för att skratta lite :P Eller när hon och Elsa börjar tjafsa om något och dom båda klämmer fram krokodil tårarna för att sedan springa iväg och leka…

 

Ja min lilla tjej har det inte lätt, meen då hon varit så snäll sen hon föddes så är det helt okej att hon har en liten kris… :D

 Mitt hjärta!


Sara - Ensamstående mamma

Haha charmigt värre med trots ;P Jonah är än så länge snäll och har inte börjat med nå trots (peppar peppar). Hade Vilda någon 3-årstrots? När kom hon in i den?



Och neeeej, snö är inte alls mysigt.. eller det kan vara mysigt så länge men är inomhus. Men jag avskyr vintern, snö och kyla :S



PUBLICERAT: 2010-10-14, 11:10:01 | URL: http://dolphin.blogg.se/
Sara - Ensamstående mamma

Okej, ja jag hoppas att Jonah hoppar över 3-årstrotsen eller åtminstone inte blir alltför jobbig.



PUBLICERAT: 2010-10-14, 11:26:06 | URL: http://dolphin.blogg.se/
Jennie

Känner mycket väl igen de där ska du veta. :) Been there done that :P Och inte för att oroa dig men de kommer å bli värre..me tanke på att hon ska få ett syskon snart så då kommer hon å bli mer tjurig och arg..säger att de inte behöver bli så men ja ha som märkt de på Bella att efter att Ebba kom så kan de komma rejäla dalar och toppar..så håll i dig ;)



PUBLICERAT: 2010-10-14, 12:32:36 | URL: http://frokenstens.blogg.se/
Therese

hahaha, ja dom är så charmiga ;) vissa dgr iaf..



PUBLICERAT: 2010-10-14, 19:14:31 | URL: http://tezzybump.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: