SKRIVET: 2010-03-07, kl 19:46:26 | PUBLICERAT I: Dagens

SöndagsMyyys...

PäronPaj med glass


Recept



Pajdeg:
3 dl mjöl
1 dl socker
170 gr smör/margarin
1 msk vatten


Tryckes ut i smord pajform. Förgräddas i 5 min (200 grader)


Konserverade päronklyftor lägges på pajdegen.


Fyllning:
1 burk creme fraiche (original)
4 äggulor
2-3 msk vaniljsocker


Blandas och hälls över päronen. Grädda i 200 grader ca 25 min.

Servera helst vaniljglass till.


eriika

det ska jag prova på nåndag! men ikväll ska jag njuta av vår jordgubbspaj eftersom nån vägrar komma hit med en bit päsonpaj åt mej ;P



haha näe de e fan int lätt! när jag väl försöker göra mat så får jag ju inte ens ;P



PUBLICERAT: 2010-03-07, 21:10:15 | URL: http://headtrips.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: