SKRIVET: 2009-12-27, kl 00:00:32 | PUBLICERAT I: JagOchErikaLöserVärldsfreden

Det fattar väl tillochmed vilken kille som helst!

Märta säger:
herregud erika nu har jag sett en kvinna föda barn! :O 
och kom på det, du ska ju absolut inte föda liggande på rygg det
är ju den mest onaturliga ställningan att föda

Märta säger:
jag tror på ..... Huk... på knä... halvsittande och på sidan!
http://vard.vgregion.se/sv/Teman1/Tema-Gravid/Forlossningen

Märta säger:
det här måste vi fundera på.... ;)

'eriika säger:
meeeen guuu jag våga int ens tänka på de :P

Märta säger:
haha jo men nuuu har jag sett och kommit ihåg, jag låg ju gyn
det är väl självklart att man ska ha fiffi neråt
det fattar väl tillochmed vilken kille som helst


Sara

Jag har faktiskt hört att föda på rygg är den jobbigaste ställningen, just för att det blir som en "uppförsbacke" för bebis, och det låter ju ganska logiskt också. Jag födde knästående, stog på knä och hade stöd av sängens ryggstöd och en sackosäck och det var perf. 16 minuter och 3 eller 4 krystvärkar så var han ute :)



PUBLICERAT: 2009-12-27, 08:49:19 | URL: http://dolphin.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: